Indiferent de pasiunea pe care o ai sau de domeniul de activitate, dacă vrei să emiți facturi pentru serviciile pe care le prestezi trebuie să emiți o factură, și ca să poți să faci asta ai nevoie de o firmă. Altfel spus, ca să poti face legal o afacere ar trebui sa ai o companie inregistrata. Firma legal inregistrata iti da posibilitatea sa obtii finantare (mai ales daca e vorba de fonduri europene, de exemplu), să ceri fonduri guvernamentale sau să aplici în diferite proiecte, sa iei credit de la banca, sa angajezi oameni, sa inchei parteneriate de afaceri, sa colaborezi mai simplu si mai credibil cu furnizori si clienti.
Cum poți deschide o firmă în România
Infiintarea unei firme nu garanteaza ca ideea ta de afacere va fi o reusita si nu inseamna ca, odata ce ti-ai infiintat firma ai devenit antreprenor veritabil; e o conditie necesara dar nu suficienta. Trebuie să astepti să treacă minim doi ani fiscali ca sa vezi cum stai cu balanta fiscala si daca reusesti sa fii pe profit. Pe de alta parte, e bine sa stii ca atunci cand ai o firma vei avea mai multa bataie de cap: acte, contabilitate, tot felul de autorizari, controale, raportari. In Romania, birocratia de afaceri poate fi, deseori, istovitoare dar fara o firma legal infiintata nu poti face mare lucru.
Dar ca să începem, trebuie să știi că primul pas pentru înfiinţarea unei firme este stabilirea obiectului principal de activitate, în conformitate cu clasificarea din Codul CAEN. Altfel spus, trebuie să verifici dacă activitatea pe care vrei să o desfășori există în nomenclatorul actual. Poți de asemenea să optezi pentru mai multe coduri CAEN in contextul in care vrei pe viitor să-ti diversifici serviciile financiare sau economice. E chiar recomandat să soliciți mai multe coduri CAEN de la inceput.
Următorul pas, înainte de a se verifica disponibilitatea numelui pentru companie, trebuie aleasă forma juridică sub care firma va activa. În cazul de faţă, SRL – Societate cu raspundere limitată. După ce a fost aleasă forma juridică, trebuie verificată dispnonibilitatea numelui dorit pentru companie, după care trebuie rezervat, la Registrul Comerţului.
Înainte de a fi depus actul constitutiv, trebuie ca deţinătorii viitoarei companii să aibă o locaţie pentru un sediu social, înregistrat la ANAF. Pentru a putea folosi o clădire sau un apartament ca sediu social pentru o firmă, trebuie dovedit dreptul de folosinţă asupra imobilului, fie prin certificat de comodat, fie prin acte de proprietate. De asemenea, pentru stabilirea sediului social trebuie scrisă o declaraţie pe propria răspundere că posesorul sau asociaţii vor respecta condiţiile de folosinţă a imobilului.
În cazul în care sediul social va fi într-un apartament, este necesar şi acordul vecinilor sau asociaţiei de locatari pentru stabilirea sediului social. Următorul pas este întocmirea şi depunerea actului constitutiv la Registrul Comerţului. Actul constitutiv trebuie să cuprindă în primul rând datele de identificare ale asociaţilor (numele, prenumele, codul numeric personal, locul si data naşterii, domiciliul şi cetăţenia, forma firmei (dacă este SRL, societate în comandită simplă pe acţiuni, etc) şi sediul social.
Pe lângă acestea, mai este necesar să fie specificat şi domeniul de activitate al firmei, capitalul social şi asociaţii care vor administra firma, precum şi ce putere are fiecare în companie. O altă menţiune care nu trebuie uitată este partea fiecărui asociat la beneficii şi pierderi în cadrul firmei, precum şi aportul fiecărui asociat. De asemenea, trebuie şi semnăturile în original ale asociaţilor companiei. Mai multe detalii despre legislatia din Romania gasiti aici.
Cum poți deschide o firmă în Republica Moldova
Republica Moldova are un puternic potential ca si destinație de afaceri și este in prezent o opțiune valida ce satisface cerințele antreprenorilor. Vorbim practic de avantaje precum impozite reduse comparativ cu restul țărilor din Europa, sistem bancar dezvoltat, flexibilitatea de lucru a instituțiilor de stat, raportarea contabilității în regim online și utilizarea semnăturilor electronice.
Un alt beneficiu al înființării unei companii în Republica Moldova este faptul că la Chisinau existam noi, Office 5, o companie care ofera consultanta si in domeniul antreprenorial si ofera suport pentru infiintarea unei firme. Documentatie, sediu social, locatie pentru birou si multe alte servicii.
Office 5 va poate ajuta in crearea unui cont bancar de firma, a unei ștampile și chiar și a identității brandului afacerii dvs. și continuând prin preluarea sarcinilor operaționale, cum ar fi expedierea poștei, servicii de secretariat și contabilitate, toate concepute pentru a ajuta noua companie.
Noi stim cel mai bine ce inseamna inființarea unei noi firme, mai ales dacă nu ați mai gestionat o afacere până acum sau dacă sunteți deja implicat în alte proiecte solicitante intelectual și energetic. La Office 5 gasiti o echipă de profesioniști cu experiență care garantează un proces de formare a companiei cât mai plăcut posibil, implicarea dvs. fiind redusă la minim.
Nu ai sediu pentru a înregistra firma? Nicio problemă. Oferim și acest serviciu și, mai mult, poți închiria la noi spațiul pentru primul tău birou. Totul la cele mai ușoare costuri. Sună la numărul 068383311 și te vei convinge!